Kerstin Gier - Rubunvörös, Zafírkék, Smaragdzöld ~Időtlen szerelem trilógia




Véleményem spoileres!

Hogyan került hozzám?:
Nagyon sokáig szemeztem az első kötettel, kölcsönkértem, elolvastam, persze ezután meg kellett vennem, majd a második részét is, az idén pedig végre a kezem közé kaparinthattam a befejező, harmadik részét.

A borító(k):
Hasonlít az eredeti, német borítóhoz, de azok egymás mellett, mint itt a második képen is látható, jól mutatnak. A magyar borítóknál nincs meg ez az összhang, a könyvek tetején nagyon elüt, hogy nem azonos a minta. A smaragdzöld borítója pedig szerintem nem eléggé zöld. A könyvekben egyedi, hogy a betűk színesek (rózsaszín, kék és zöld), ez a kivitelezés nekem nagyon tetszett.

A történet:
Egyszer volt, hol nem volt, élt egyszer egy lány Londonban, aki egyik nap megtudja, hogy valójában időutazásra alkalmas géneket örökölt dúsgazdag és ehhez mérten kellően sznob családjától. Elmesélik neki, hogy ezzel a tulajdonsággal azonban nincs egyedül, ő a tizenkettedik, akinél ez jelentkezett, több évszázad óta és hogy egy külön titkos társaság fogja ezentúl irányítani az életét. Ő lett a Rubinvörös. Hogy a helyzet még bonyolultabb legyen, van még egy időutazónk, aki persze fiú, irtó jóképű, és pont annyira bunkó, hogy még azért bele tudjon esni szegény hősnőnk :)
A titkos társaság a múltból, alapítójuktól kapja az utasításokat az időutazókon keresztül, hogy beteljesíthessenek egy jóslatot. Hősnőnk így csak kapkodja a fejét, hogy megtanuljon pukedlizni, táncolni, illedelmesen viselkedni, minden időben. Mindeközben elbizonytalanodik, hogy vajon az ügy, amiért küzdenek valóban jó célokat szolgál-e, nem tudhatja ki ellenség és ki lesz igaz barát.

A véleményem:
A story teljesen beszippantott, rég volt már ilyen velem. Miután rájöttem, hogy valószínűleg már sosem kapok baglyot a roxforti felvételimről, azóta azt várom, hogy mikor fogok spontán elapszálni :D
Teljesen magával sodort a könyv lendülete; a titkos társaság, a rejtett főhadiszállás, a Londonra annyira jellemző sejtelmes misztikum, a ruhák, a bálok, a rímekbe faragott jövendölések és a titkos társaság hiteles naplóbejegyzései... mind-mind hozzátettek valami pluszt, hogy úgy érezzem, ez egy olyan könyv, ami csak többszöri elolvasás után fogja feltárni számomra minden titkát. A szereplők viccesek, a szójátékok, a helyzetkomikumok annyira telibe találtak, hogy sokszor kérdezte meg a párom, amíg olvastam, hogy "mi olyan vicces?" Mindig azt feleltem: "Majd jövőre megtudod a moziban!" :) Íme egy kis kedvcsináló az első könyvből készülő filmhez:



Azt hiszem fel kell elevenítenem szegényes német nyelvtudásom. :D


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei


Könyvek, filmek, sorozatok

Amiről megmondom a magamét...

Akik adnak a véleményemre:

Üzemeltető: Blogger.