Gayle Forman: Ha maradnék


Hogyan került hozzám a könyv?

- @MFKata könyvélménye miatt rákerestem a könyvtári adatbázisban, és bingó... :) Sajnos a könyvespolcon nem találtam sokadjára se, de meggyőztem a nénit, hogy jobb, ha ő keresi meg és nem én a gyerekkel, mert akkor korábbra hozzuk nekik a nyári leltárt ;-)

A borítóról:

- Több kiadásban is megjelent már, azon a borítón, amivel én is olvastam egy válaszutas nyíl található, amely a történetet ismerve eléggé teli találat. A későbbi kiadáson egy cselló látható, amely a főszereplő és a regény szempontjából is kulcsfontosságú. Akár csak a törött üvegcserepek. Illetve van egy harmadik borítója is, amin egy téli fa sablonos rajzolata (?) látható, egyetlen virággal. Én ezt családfa-szimbólumként értelmezném.

A történet:

Adott egy 18 éves lány, fiatal felnőtt élete küszöbén. Mindene megvan, amit csak egy tini kívánhat, kúl szülők, szerelem, remény egy szép jövőre, karrierre. Egy baleset azonban mindezt megváltoztatja. Maradjon?! Menjen?! Bárhogy is dönt, ismeretlen vizekre sodródna. El kell határoznia magát, akar-e élni, vagy könnyebb útként a halált választja.

Véleményem:

Régen olvastam már lelkileg ilyen felkavaró történetet. Hiába tudtam a fejemmel, hogy ez egy szomorú könyv, mégis sokszor mosolyt csalt az arcomra. Mia lelki vívódása leginkább a múltbéli vissza-visszaemlékezésekből tárul igazán elénk, ebből tudjuk meg milyen is volt az élete, betekinthetünk boldog és szomorú pillanataiba. Két idősíkon keresztül ismerjük meg őt, a családját, a barátait, a félelmeit, a vágyait. A döntés, ami elé kényszerül, első ránézésre egyszerű. Hisz ki a fene akarna meghalni? De aztán fordult velem a világ, és már az a kérdés járt a fejemben, hogy akarnék-e így élni. Ha volna választásom, hogy döntenék? Nehéz spoiler nélkül írni erről a könyvről... a családi háttér, a szerelmi szál, és Mia harca olyan keserédes egyveleget képez, amely kortól és nemtől függetlenül mindenkit megindít és elgondolkodtat.


Filmes hírek:
A megfilmesítés jogai a Summit stúdiónál van, remélhetőleg jövő évben (2014) kerül bemutatásra :)

Kiadási adatok:

Kiadó: CICERÓ KÖNYVSTÚDIÓ KFT.
Oldalak száma: 258
ISBN: 9789635397501
Kiadás éve: 2011

(forrás: libri.hu)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei


Könyvek, filmek, sorozatok

Amiről megmondom a magamét...

Akik adnak a véleményemre:

Üzemeltető: Blogger.