Leiner Laura - A Szent Johanna Gimi - Kalauz



Hogyan került a könyv a kezembe?

- Valószínűleg sose veszem meg, ha pár hónappal ezelőtt nem olvasom el a sorozat első kötetét. Régóta terveztem, de mindig volt valami más, ami "fontosabb" volt. Az se könnyítette meg a helyzetem, hogy a könyvtárban a gyermekkönyvtári részen tárolják a sorozatot, és szinte sosincs bent egy se belőle. :D Nem értettem a sorozat körüli felhajtást, ezért, amikor megláttam az első kötetet moly.hu-n, utazókönyvként, lecsaptam a lehetőségre. Utána már mindent elkövettem, hogy elolvassam a többi kötetet is. A 8. részt előrendeltem, mint ahogyan a kiegészítő kötetet, az ominózus SZJG Kalauzt is.


A borítóról:

- Kicsit innen, kicsit onnan. A képek próbálják átölelni a nyolc kötetes sorozat részeit, színes, vidám. Kemény borítós, a vérnarancs fedlap alatt zöld színű maga a könyv. A lapok fényesek, esti olvasásnál nem túl szemkímélő, de cserébe színes illusztrációk tarkítják. Ami nem tetszett, hogy méretben nem akkora, mint a többi SZJG könyv, így kicsit kilóg a polcomról. :)


A történet:

- Kifejezetten nem beszélhetek történetről, a könyv kiegészítő, amivel az írónő az elmúlt 4 évet és az SZJG-t szerette volna lezárni. Olvashatunk a regényfolyam születéséről, leggyakrabban felmerülő olvasói kérdésekre kaphatunk választ, a nyolc kötet best of... jeleneteit válogatták össze a számunkra. Továbbá rajzokat láthatunk, hogy képzelte el az írónő a szereplőket, és kimaradt jeleneteket, elvetett borítóötleteket is megosztott velünk.


Véleményem:

 Amikor egy szeretett sorozatnak vége, szinte foggal-körömmel kapaszkodnánk még belé, morzsákra is vetődünk, csak, hogy odázzuk az érzést: vége, nincs több, ennyi volt. Ez a könyv egy lezárás, könnyes búcsú nélküli végszó. Jó volt újra elolvasni a legjobb jeleneteket, Reni levelét Cortezhez, illetve a kimaradt jelenetek közt is akadtak gyöngyszemek, bár zömében egyet tudtam érteni, hogy miért nem kaptak helyet a könyvekben. Jó volt látni a rajzokat, hogy képzelte el Laura a szereplőket (és igen, én is barnának hittem Renit, mert ugye, aki vett már sötétszőke hajfestéket, az tudja, hogy az olyan, akár a barna xD), voltak olyan szereplőkről rajzok, akiket név szerint alig ismertem fel (A-s lányok), amit hiányoltam, hogy a tanárokról nem kaptunk képet, legalább egy csoportképet... legalább Máday néniről :)
Helyesírási félreütés volt benne, illetve a 81. oldalnál a párom ferde szemmel nézett rám, amikor nekiestem a könyvemnek a kenyérszeletelő késsel (mivel két lap nem volt elvágva). Ezektől eltekintve remek kis könyvet mondhat magáénak, aki hozzám hasonlóan úgy érzi, a többi SZJG kötettel együtt, ez se hiányozhat a polcáról. :-)

Kiadási adatok:

Kiadó: CICERÓ KÖNYVSTÚDIÓ KFT.
Oldalak száma: 270
Borító: KEMÉNYTÁBLA, VÉDŐBORÍTÓ
ISBN: 9789635398089
Kiadás éve: 2013

(Forrás: libri.hu adatbázisából)



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei


Könyvek, filmek, sorozatok

Amiről megmondom a magamét...

Akik adnak a véleményemre:

Üzemeltető: Blogger.